Ja i moje miejsce

Wartości: empatia, tolerancja, szacunek dla siebie i innych

Cel:

  • kształtowanie postawy refleksyjnej
  • podejmowanie próby znalezienia odpowiedzi na pytanie: co to znaczy „swoje miejsce”?
  • możliwość zastanowienia się nad tym: na co mamy wpływ?, na czym nam zależy?

Możecie poszukać odpowiedzi.

  1. Zabawa ruchowa. Narysuj kredką, flamastrem na kartce lub gazecie koło, bądź rozłóż skakankę, szarfę w kształcie koła. To będzie „Twoje miejsce”. Nazwij je nazwą związaną ze swoim imieniem np. Julek – Julkowo, Magda – Magdzin itp. Teraz możesz narysować, wyznaczyć „wejścia” do swego miejsca np. okna, drzwi.
  2. Pomyśl:
  • czym w Twojej wyobraźni wyróżnia się to miejsce?
  • gdzie masz to „swoje miejsce” w życiu np. w domu razem, pokoju, ogrodzie, klasie itp.
  • czy nasi bliscy też mają „własne miejsca” np. kotek domowy też ma swoje miejsce którego potrafi bronić pazurkami
  • po co są nam potrzebne, po co innym „własne miejsca”?
  1. Narysuj „moje miejsce” dodając informacje graficznie (rysunkiem) lub słownie: na czym Ci zależy?, na co masz wpływ?, co powinien zrobić ktoś, kto chce się tam dostać?, czego nie powinien robić, jeżeli chce tam być?
  2. Dokończ poniższe zdania:

J A

  • To jestem JA
  • Nazywam się …………………………………………………………………………..
  • To jest moje miejsce, nazywa się ……………………………………………
  • Mam …………………… lat
  • Potrafię ……………,………………,………………,………………,………………….
  • Czym się wyróżniam ……………,………………,………………,…………………..