Ja i moje miejsce
Wartości: empatia, tolerancja, szacunek dla siebie i innych
Cel:
- kształtowanie postawy refleksyjnej
- podejmowanie próby znalezienia odpowiedzi na pytanie: co to znaczy „swoje miejsce”?
- możliwość zastanowienia się nad tym: na co mamy wpływ?, na czym nam zależy?
Możecie poszukać odpowiedzi.
- Zabawa ruchowa. Narysuj kredką, flamastrem na kartce lub gazecie koło, bądź rozłóż skakankę, szarfę w kształcie koła. To będzie „Twoje miejsce”. Nazwij je nazwą związaną ze swoim imieniem np. Julek – Julkowo, Magda – Magdzin itp. Teraz możesz narysować, wyznaczyć „wejścia” do swego miejsca np. okna, drzwi.
- Pomyśl:
- czym w Twojej wyobraźni wyróżnia się to miejsce?
- gdzie masz to „swoje miejsce” w życiu np. w domu razem, pokoju, ogrodzie, klasie itp.
- czy nasi bliscy też mają „własne miejsca” np. kotek domowy też ma swoje miejsce którego potrafi bronić pazurkami
- po co są nam potrzebne, po co innym „własne miejsca”?
- Narysuj „moje miejsce” dodając informacje graficznie (rysunkiem) lub słownie: na czym Ci zależy?, na co masz wpływ?, co powinien zrobić ktoś, kto chce się tam dostać?, czego nie powinien robić, jeżeli chce tam być?
- Dokończ poniższe zdania:
J A
- To jestem JA
- Nazywam się …………………………………………………………………………..
- To jest moje miejsce, nazywa się ……………………………………………
- Mam …………………… lat
- Potrafię ……………,………………,………………,………………,………………….
- Czym się wyróżniam ……………,………………,………………,…………………..