Lekcja II

P A R A D I D L E

Czołem perkusiści,

W kolejnej lekcji zajmiemy się ćwiczeniami zwanymi „paradidle”. To wszechstronne i bardzo rozwijające ćwiczenia polegające na połączeniu uderzeń naprzemiennych P L P L z podwójnymi (tzw. „dwójkami”) P P L L.

Ćwiczenia zbudowane są z niedługich, stałych, sekwencyjnych uderzeń.
Koniecznie zwracamy uwagę na tempo – grając wolno rozumiemy zasadę budowy danego ćwiczenia.

Staramy się powolutku przyspieszać ale tylko do momentu, w którym jesteśmy w stanie zagrać bez błędu.

Ćwiczenie 1.

Ćwiczenie 2. (jest to trochę odwrotność poprzedniego)

Kiedy zmęczą Wam się ręce dane ćwiczenie (podobnie jak wszystkie wcześniejsze) możecie spróbować zagrać stopami. Postawione na piętach uderzają palcami o dywan. Najlepiej na boso lub butach sportowych np. trampki. Następnie jednocześnie prawą ręką i noga i lewą ręką i nogą.
Pomoże to w lepszym i szybszym zapamiętaniu ćwiczenia.
Pamiętajcie najpierw wolno potem coraz szybciej.

Gdy ćwiczenie jest zapamiętane, zwracamy uwagę na akcenty > zamieszczone nad poszczególnymi uderzeniami. Mocniej uderzamy daną nutkę, ale pilnujemy aby nie przyspieszać lub nie zwalniać.
Pamiętajcie też, żeby nie zapominać o wcześniejszych ćwiczeniach i np. traktować je jako rozgrzewkę przed nowymi ćwiczeniami. 2 x 10 dziennie.

Trzymajcie się !