AKTUALNA OFERTA ZAJĘĆ OPP3 NA ROK SZKOLNY 2020-2021

AKTUALNA OFERTA ZAJĘĆ OPP3  WRAZ Z OPISEM NA ROK SZKOLNY 2020-2021

Ceramika i Ceramika dla Smyka.
Lepienie z gliny form płaskich i przestrzennych (praca z kuli, płatów, wałków i form gipsowych). Zdobienie prac wypukłe i wklęsłe, malowanie angobą i szkliwienie. Usprawnienie zdolności manualnych dziecka i kształtowanie wyobraźni przestrzennej. Zajęcia wspomagające koncentrację, poczucie estetyki i precyzji.

Wiek uczestników:

Ceramika dla Smyka kl. 1 – 3

Ceramika: kl. 4 – 8

 

Cheerleaders.
Zajęcia taneczno-gimnastyczne podnoszące koordynację i estetykę ruchową. Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością. Ćwiczenia przygotowujące do wykonywania układów i choreografii w grupie: kroki taneczne, ćwiczenia aerobowe, wzmacnianie, rozciąganie. Elementy akrobatyki, podnoszenia, piramidy.

Wiek uczestników: kl. 1 – 8

 

Decoupage.
Zdobienie przedmiotów codziennego użytku techniką serwetkową. Decoupage na drewnie, styropianie i szkle. Decoupage klasyczny i nowoczesny (cracle, gładki, mieszany, elementy wypukłe, lakierowanie). Zajęcia rozwijają aktywność twórczą oraz wspomagają koncentrację, poczucie estetyki i precyzji.

Wiek uczestników: od 9 lat

 

Dobry start w szkole.
Zajęcia dla dzieci w wieku 6-12 lat. Nauka przez zabawę. Rozwijanie predyspozycji i uzdolnień dzieci. Aktywizujące metody uczenia się – gry i zabawy dydaktyczne. Ćwiczenia grafomotoryczne pomagające wykształcić nawyki poprawnego pisania i czytania. Rozwijanie logicznego myślenia (krzyżówki, sudoku, rebusy itp.). Wyrabianie pozytywnej motywacji do pracy. Pomoc w odrabianiu bieżących lekcji.

Wiek uczestników:  kl. 1 – 8.

 

Dociekania filozoficzne z dziećmi i młodzieżą.
Program filozoficznych dociekań nastawiony jest na wszechstronny osobowy rozwój młodego człowieka. Służy rozwijaniu umiejętności samodzielnego, krytycznego i odpowiedzialnego myślenia, otwartości poznawczej, rozwijaniu osobistych zainteresowań oraz wrażliwości społecznej, moralnej i estetycznej. Poprzez wspólny dialog oraz zabawę zajęcia pozwalają na doskonalenie umiejętności związanych z komunikacją i współpracą w grupie, wzmacniają poczucie własnej wartości.

Wiek uczestników: klasa 4 – 8

 

Eksperymenty na wesoło.
Zajęcia mają na celu przybliżenie praw fizyki i chemii w bardzo przystępny i ciekawy sposób. Dzieci poznają różne zjawiska przyrodnicze w myśl zasady: nauka przez zabawę. Udział w zajęciach ma na celu pobudzenie naturalnej ciekawości dziecka, wyobraźni i kreatywności, dając przy tym wiele radości.

Wiek uczestników: 6 – 12 lat.

 

Gimnastyka akrobatyczna.
Kształtowanie siły, równowagi, gibkości, elastyczności ciała i koordynacji. Zajęcia podnoszą kondycję oraz sprawność fizyczną. Nauka takich elementów jak: przerzut bokiem, mostek, stanie na rękach, szpagat, rundak, flik-flak, przejście w przód i w tył.
Ćwiczenia z przyborami: skakankami, obręczami, wstążkami, piłkami i maczugami. Układy choreograficzne i akrobatyczne.

Wiek uczestników: kl. 1 – 4

 

Grafika artystyczna  (MAŁA  DRUKARNIA).

Grafika artystyczna to obok malarstwa i rysunku  uznana   dziedzina  sztuk  plastycznych . Uczestnik zajęć zapoznaje się z technikami graficznymi ( monotypia, linoryt, gipsoryt, ceratoryt…. oraz narzędziami i materiałami jakie wykorzystuje  grafik w swojej pracy. Warsztat grafika jest nieco inny od warsztatu malarza czy rzeźbiarza. Będziemy wykorzystywać w swojej pracy płyty gipsowe, gumowe,  papierowe, szablony, dłuta graficzne, wałki do rozprowadzania farby drukarskiej itp. Uczestnik zajęć przygotuje matrycę według swojego projektu- rysunku – do konkretnej techniki graficznej, następnie drukuje odbitki.  Praca plastyczna powstaje przez  odbicie  z płyty graficznej.

Zajęcia mają na celu pobudzanie i rozwijanie wyobraźni oraz inwencji plastycznej dzieci poprzez poznanie różnorodnych technik graficznych. Tematy zadań poruszą podstawowe problemy plastyczne dotyczące: kreski, waloru, faktury, kompozycji i projektowania.

Wiek uczestników 10 – 16 lat.

 

Informatyka – animacja filmowa.
Mali filmowcy, amatorzy na zajęciach poznają historie filmu animowanego, podstawy jego powstawania. Nauczą się jak budować scenariusz i własnoręcznie wykonają scenografię i bohaterów (technika rysunkowa, plastelinowa, wycinanka). Dzieci za pomocą filmu ożywią świat swojej wyobraźni. Animacja poklatkowa (ang. stop-motion) – animacja stworzona na podstawie klatek będących zdjęciami. Po połączeniu klatek animowane obiekty wyświetlane w formie filmu sprawiają wrażenie ruchu.

Wiek uczestników: kl. 1 – 8

 

Informatyka – Robotyka Lego.
Na zajęciach dzieci konstruują poruszające się roboty z wykorzystaniem specjalnych zestawów edukacyjnych – klocków Lego Education WeDo. Warsztaty to nie tylko świetna zabawa – to także zachęta do rozwijania zainteresowań w kierunku przedmiotów ścisłych oraz nauka programowania. Dzieci poznają maszyny proste i ich zastosowanie w otaczającym świecie. Pracują w zespołach dwuosobowych.

Wiek uczestników: 7 – 10 lat.

 

Język angielski.
Rozwijanie ogólnych kompetencji języka angielskiego – poszerzanie słownictwa, nauka wierszy i piosenek, nauka budowania podstawowych i złożonych wypowiedzi w języku angielskim, poszerzanie wiedzy z zakresu gramatyki języka angielskiego oraz rozwijanie zainteresowań kulturą anglosaską. Główną formą zajęć jest nauka przez zabawę.

Wiek uczestników: kl. 1 – 8

 

Ju-jitsu.
Tradycyjna japońska, miękka, łagodna sztuka walki. Ju-jitsu kieruje się trzema zasadami – “ustąp aby zwyciężyć ”, “przy minimalnym wysiłku, osiągniesz maksimum skuteczności”, “czyń dobro sobie nawzajem, dla dobra ogółu” . Zajęcia rozwijają ogólna sprawność ruchową , poprawiają kondycję fizyczną i psychiczną. Uczą pokory, szacunku do drugiego człowieka oraz wzmacniają poczucie we własne możliwości. Podczas systematycznego treningu adepci ju-jitsu nabywają umiejętności związanych z właściwymi zachowaniami w sytuacji realnego zagrożenia zdrowia lub życia.

Wiek uczestników: dzieci w wieku szkolnym.

 

Koło filmowe „KINO PRZY OGNISKU”-

Jak powstaje film? Czym buduje się emocje w kinie? Co to jest plan amerykański?

Na te i inne pytania, dotyczące kina, będziemy szukać odpowiedzi na zajęciach „Kino przy ognisku”.  Oglądając filmy poznamy różne gatunki filmowe jak: film niemy, dokument, komedia, dramat, horror, film drogi, animacja, musical. Spróbujemy zobaczyć film od innej strony, analizując i rozkładając go na pojedyncze kadry. W ramach praktyki pobawimy się w pisanie scenariusza a następnie jego realizację. Stworzymy krótkie etiudy filmowe. „Kino przy Ognisku” stanowić będzie praktyczną formę poszerzenia i uzupełnienia szkolnej edukacji filmowej. Pogłębiona wiedza o filmie przygotuje uczestników do samodzielnej i krytycznej analizy oraz interpretacji filmów.

Wiek uczestników: 9-16 lat.

 

Koło gitarowe i ukulele (Uku-Band)
Podstawy gry na gitarze, gitarze basowej, ukulele i gitarze klasycznej oraz kontynuacja nauki gry akordowej na gitarze klasycznej (chwyty barre, różne rodzaje bicia), gra z tabulatury. Zajęcia rozwijające zdolności i wiedzę muzyczną. Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością. Gra w zespole instrumentalnym.

Wiek uczestników:

Koło gitarowe: 9 – 14 lat

Koło ukulele: 7 – 14 lat

 

Koło Plastyczne i Plastyka dla Smyka
Poznawanie różnorodnych technik plastycznych i środków wyrazu plastycznego(malowanie, rysunek, batik, łączenie technik, uproszczony decoupage, konkursy plastyczne). Zajęcia dające możliwości twórczej i odtwórczej ekspresji artystycznej. Pomagają również w nabywaniu umiejętności manualnych oraz pobudzaniu wrażliwości estetycznej. Papiero-plastyka związana z realizacją roku szkolnego, świąt okolicznościowych i państwowych, pór roku itp. Zajęcia usprawniające sprawności manualne dziecka.

Wiek uczestników:

Plastyka dla Smyka: kl. 1– 3.

Koło plastyczne: kl. 4 – 8.

 

Koło rękodzielniczo-techniczne.
Zajęcia z dziedziny technik-rekodzielniczych takich jak, krawiectwo, bizuteria, haft, upcykling, mini stolarstwo, papieroplastyka, filc i mini tkactwo, plakaty oraz obrazy inspirowane sztuką, makramy oraz mini ogrodnictwo. Rozwijanie umiejętności manualnych ich kreatywnych zdolności.
Poznawanie różnych materiałów twórczych jak, tkaniny, dzianiny, drewno, papier, kordonka, filc, sznurek, koraliki, gazety a także narzędzia pracy jak, maszyna do szycia, igły krawieckie i hafciarskie, tamborek, dłuta, pilniki, imadło, piły, narzędzia do wyrobu biżuterii i inne. Celem zajęć jest doskonalenie sprawności ręki, rozwój motoryki małej oraz ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Zajęcia wspomagają koncentrację uwagi i pobudzają kreatywność oraz przyjemność tworzenia.
Dzieci nauczą się planowania, realizacji oraz dążenia do celu poprzez wybór propozycji twórczej, materiałów przez wytworzenie zaplanowanej formy/projektu.

 

Koło Szachowe.
Zajęcia rozwijające zdolności matematyczne, umiejętność logicznego myślenia oraz planowanie i przewidywanie skutków swoich działań. Szachy, gry logiczne, strategiczne i inne. Zajęcia wspomagające koncentrację.

Wiek uczestników: klasy 1 – 8

 

Koło Taneczne.
Uczestnicy zajęć nabywają umiejętności wykonywania podstawowych kroków i figur w tańcach i układach tanecznych.
Różne style taneczne: taniec nowoczesny, jazz, hip-hop, taniec towarzyski, Jackson style. Dodatkowo jedna grupa tańca latynoamerykańskiego.  Zajęcia rozwijają koordynację ruchową i wyrabiają poczucie rytmu, zwiększają kondycję i sprawność ruchową.

Zajęcia uczą pracy w grupie, systematyczności, obowiązkowości.
Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością.

Wiek uczestników: wszystkie dzieci w wieku szkolnym.

 

Koło Teatralne.
Za pomocą różnych technik teatralnych, m.in. improwizacji, recytacji, pantomimy, teatru psychologicznego, teatru ruchu wspólnie tworzymy etiudy i inne formy teatralne. Uczestnicy zajęć poznają podstawowe pojęcia związane z teatrem, różnorodne techniki wypowiedzi teatralnej i zasady kompozycji zdarzenia scenicznego. Uczą się radzenia sobie z tremą w sytuacji publicznego występu. Poprawiają dykcję i technikę mowy recytując wiersze lub nagrywając słuchowiska radiowe.

Zajęcia rozwijają wyobraźnię i wyzwalają w nas ciekawość i ekspresję twórczą. W trakcie zajęć przełamiemy swoje bariery, odważymy się głośno i wyraźnie mówić, uważnie słuchać i współpracować.

Wiek uczestników: kl: 1 – 6

 

Zajęcia wokalne (Akademia piosenki)
Nauka emisji głosu, ćwiczenia oddechowe, ćwiczenia dykcji, wzbogacanie wyobraźni i inwencji twórczej, nauka i wykonywanie piosenek z akompaniamentem, tworzenie programów okolicznościowych. Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością. Nauka śpiewu w zespole wokalnym.

 

Malarstwo.
Zajęcia dla młodzieży uzdolnionej plastycznie, rozwijające umiejętności manualne oraz zdolności twórczego myślenia. Malarstwo sztalugowe, malowanie na płótnie techniką akrylową i olejną. Profesjonalny rysunek światłocieniowy – portret, zwierzę, martwa natura. Manga i rysunek współczesny – akwarele i markery.

Wiek uczestników 12 – 18 lat

 

Taniec Latino

W przystępny sposób tancerze uczą się choreografii oraz figur bazujących na tańcach latynoamerykańskich, takich jak: sambarumba,cha-chajive, pasodoble. Dzieci uczą się świadomego poruszania  przy muzyce oraz zwracają uwagę na estetykę ruchu i poprawną sylwetkę.

Zajęcia prowadzone są intensywnie i angażują całe ciało, dlatego oprócz nauki kroków dają możliwość rozruszania i uelastycznienia całego ciała, poprawienie sprawności i kondycji,
Zdobyta koordynacja ruchów ułatwia i znacznie przyspiesza naukę nowych tańców oraz pozwala łatwiej nabywać nowe umiejętności na przykład w różnych sportach czy czynnościach nie związanych z tańcem.

Wiek uczestników: kl. 2 – 8

 

Nauka gry na instrumentach (perkusja)
Nauka i doskonalenie gry na instrumentach perkusyjnych. Poszerzanie wiedzy i umiejętności muzycznych. Udział w występach organizowanych przez OPP3. Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością. Gra na werblach i zestawie perkusyjnym.

Wiek uczestników: kl. 2 – 8

 

Ogniskowe Skrzaty
Zajęcia przedpołudniowe przeznaczone dla dzieci w wieku przedszkolnym, powyżej 3 lat, wspierające rozwój poznawczy, emocjonalny i społeczny. Praca w grupie obejmuje swym zakresem: wyrabianie sprawności manualnej, rozwijanie kreatywności oraz dojrzałości emocjonalno-społecznej, kształcenie przyrodnicze oraz uczenie się samodzielności. Nauka piosenek, wierszyków i ciekawych zabaw.

Wiek uczestników 3 – 5 lat

 

Zajęcia muzyczne “Z muzyką na ty”
Zajęcia umuzykalniające (rytmika) dla dzieci chcących rozpocząć przygodę z muzyką.
Zabawy rytmiczne, nauka piosenek, poznanie instrumentów muzycznych. Uczestnicy zajęć grają na dzwonkach chromatycznych, bębnach afrykańskich.
Dziecko poznaje treści i zasady obowiązujące w muzyce np.: gamę C-dur, jej dźwięki, wartości nut, pisownię.
Nabywanie umiejętności pokonywania nieśmiałości i tremy podczas wystąpień przed publicznością.

Wiek uczestników: kl. 1 – 3.

 

Zajęcia rekreacyjno-sportowe (basen)
Zabawy i ćwiczenia w wodzie. Opanowanie pływania elementarnego. Doskonalenie umiejętności pływania. Podnoszenie kondycji i sprawności fizycznej.

W przypadku odwołania zajęć na pływalni – nauka gry w tenisa stołowego.

Wiek uczestników od 7 lat!

 

Zajęcia rekreacyjno-sportowe (badminton)

Nauka gry w badmintona – grę wszechstronnie rozwijającą. Zajęcia odbywają się na hali sportowej lub na powietrzu.

Wiek uczestników: od 7 lat.

 

Zajęcia rekreacyjno-sportowe (piłka nożna)
Zajęcia sportowe rozwijające motorykę i koordynację ruchowo-wzrokową, umiejętności specjalistyczne. Prowadzenie piłki, podania i przyjęcia, uderzanie na bramkę, piłkarski tor przeszkód. Gry i zabawy ruchowe, mini mecze piłkarskie. Udział w rozgrywkach.

W ramach zajęć będą realizowane następujące formy:
– treningi  piłki nożnej na hali sportowej lub boisku

– gry i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (wyścigi rzędów, tory przeszkód, mini piłka nożna, mini siatkówka),

Wiek uczestników: kl. 1 – 8

 

Zajęcia sportowe (tenis stołowy)
Podstawowe elementy techniki i taktyki tenisa stołowego. Gry i zabawy ogólnorozwojowe. Uczestnictwo w grach sportowo-rekreacyjnych. Wyrabianie nawyku racjonalnego i aktywnego spędzania czasu wolnego.

Wiek uczestników: kl. 1 – 8