Robotyka lego i programowanie
Scratch
Zajęcia 1
W ramach zajęć robotyki lego zapraszam Was na naukę programowania w języku Scratch.
Program Scratch jest Scratch to edukacyjny język obiektowy, stworzony jako środek do nauczania dzieci i młodzieży (od 8 lat wzwyż) podstaw programowania komputerów oraz środowisko programistyczne służące do tworzenia i uruchamiania programów w tym języku. Scratch umożliwia tworzenie interaktywnych historyjek, animacji, gier, muzyki.
Elementy języka mają kształt puzzli – bloków, a poprzez przeciąganie mogą być układane w określonym porządku. W ten sposób tworzy się kod przypisany określonemu obiektowi np.: Duszkowi Obiekty mogą reagować na zdarzenia. Czyli mogą się poruszać, obracać , wykonywać to co im powiemy za pomocą bloków.
ROBOTYKA LEGO i PROGRAMOWANIE Gr 1/1,5 godz. Gr1 /45min ,G2/45min
Zaprzyjaźnij się z programem Scratch. Pierwsze kroki w programowaniu.
Cele:
• Poznajemy program do nauki programowania
• Kształtowanie logicznego myślenia
• Wdrażanie do twórczego spędzania wolnego czasu
1. Otwórz stronę scratch.mit.edu i załóż konto w scratchu za zgodą i pomocą rodzica
2. W oknie głównym scratcha kliknij WYPRÓBUJ NASZE PROJEKTY NA START , znajdź grę Hide and Seek.
3. Włącz grę i zapoznaj się z nią bardzo uważnie – zajrzyj do środka gry – przycisk niebieski po prawej stronie. Możesz zremiksować grę i wprowadzić zmiany swoje pomysły np.: zmniejszyć lub wydłużyć czas pokazywania się duszka)
ZADANIE DLA UCZNIA
1. Stwórz podobną grę- opracuj swoje tło i duszka , napisz skrypt), gdzie klikając na postać duszka będziesz zbierał punkty
2. Zapisz swoją grę ! Prześlij mi projekt na adres agasecz@gmail.com
PODPOWIEDZ:
Pomoże ci POMYSŁY-WYBIERZ SAMOUCZEK-ZRÓB GRĘ W KLIKERA
Drugi skrypt w projekcie oglądanej gry Hide and Seek opisuje zdarzenie KIEDY DUSZEK KLIKNIĘTY. Zawiera on blok z grupy ZMIENNE -zmień score o1, słowo score oznacza wynik, który zmienia się w trakcie kolejnych udanych kliknięć w duszka. Mamy tu więc zmienną score ,która została utworzona przez kliknięcie przycisku stwórz zmienną.
Dziękuję, życzę powodzenia , dobrej pracy i zabawy przy tworzeniu gry?